Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ 13 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ;;;

ΒΟΜΒΕΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΖΗΜΙΕΣ 13 ΕΚ. ΕΥΡΩ

«Καυτά» ερωτηματικά για τα αποθεματικά της ΔΕΥΑΛ


«Καυτά» ερωτηματικά για τα αποθεματικά της ΔΕΥΑΛ
Του Γιάννη Ανδρεάκη
Σε σοβαρές καταγγελίες που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση των αποθεματικών της ΔΕΥΑΛ προχώρησε σήμερα το πρωί, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, ο δήμαρχος Λαρισαίων και πρόεδρος του Δ.Σ. της Επιχείρησης Απόστολος Καλογιάννης.
Από τις εκτενείς δηλώσεις του κ. Καλογιάννη προκύπτει πως η διαχείριση των αποθεματικών την περίοδο της Δημοτικής Αρχής Τζανακούλη γίνονταν με αποφάσεις μιας κλειστής ομάδας στελεχών της διοίκησης της ΔΕΥΑΛ.
Σύμφωνα με όσα επισήμανε ο κ. Καλογιάννης «τα διαθέσιμα αποθεματικά την περίοδο 2009 – 2010 είχαν φτάσει το ποσό των 40 εκατ. ευρώ. Το 2009 επενδύθηκε στην αγορά ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου το ποσό των 21 εκατ. ευρώ. Για τις συγκεκριμένες αποφάσεις δεν ελήφθη ποτέ απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΛ, ούτε το συγκεκριμένο θέμα είχε έρθει ποτέ σε συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Επιχείρησης».
«Τα ομόλογα αυτά που ήταν 3ετους, 5ετους και 10ετους διάρκειας έχουν υποστεί μείωση της αξίας τους, με σημερινές τιμές, που φτάνει τα 13 εκ. ευρώ» πρόσθεσε ο δήμαρχος Λαρισαίων, ενώ έθεσε και θέμα για το γεγονός ότι «οι παραπάνω ζημιές δεν εγγράφηκαν στη χρήση του έτους 2011 και ουσιαστικά απεκρύβησαν».
Ο κ. Καλογιάννης έθεσε ερωτηματικά για τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση της αγοράς ομολόγων, διερωτήθηκε επίσης «επρόκειτο για πολιτική πίεση ώστε να αγοραστούν ομόλογα σε μια εποχή που η χώρα βρίσκονταν στο χείλος της χρεοκοπίας; Επρόκειτο για κάτι άλλο;».
Παράλληλα, ο δήμαρχος Λαρισαίων πέρα από τα όσα ανακύπτουν για όσους ηγήθηκαν της ΔΕΥΑΛ τα προηγούμενα χρόνια έθεσε και θέμα ορκωτών λογιστών και των διαδικασιών ελέγχων που ακολουθήθηκαν στην επιχείρηση τα προηγούμενα χρόνια.
Ο κ. Καλογιάννης ανακοίνωσε πως «θα καταθέσουμε πρόταση προς το Δ.Σ. να οριστεί Ορκωτός Ελεγκτής, προκειμένου να διαπιστωθεί αν εκτός των πολιτικών ευθυνών υπάρχουν και άλλου είδους ευθύνες».
Συνάμα για τις αποφάσεις που ελήφθησαν τα προηγούμενα χρόνια φαίνεται να ήταν ενήμερα και υψηλόβαθμα υπηρεσιακά στελέχη της ΔΕΥΑΛ, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο – αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος από τους ορκωτούς λογιστές – να υπάρξει και πειθαρχικός έλεγχος.
Αναλυτικά η εισήγηση του Απόστολου Καλογιάννη στη συνέντευξη τύπου περιλάμβανε τα παρακάτω:
«Η βαθιά κρίση που βιώνει ο τόπος θα επηρεάσει και το 2015. Επομένως ο φετινός προϋπολογισμός της επιχείρησης καταρτίζεται κάτω από το βαρύ αυτό κλίμα.
Η ΔΕΥΑΛ δεν μπορεί να μείνει απαθής στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την εφαρμογή των μνημονίων και την εξαθλίωση μεγάλου μέρους της ελληνικής κοινωνίας. Πρέπει να δείξει το κοινωνικό της πρόσωπο και ταυτόχρονα να μην κινδυνέψει η βιωσιμότητά της από μια βιαστική αλλαγή στην πολιτική της.
Για αυτό όπως δεσμευτήκαμε, προτείνουμε στο Διοικητικό Συμβούλιο ένα κοινωνικό τιμολόγιο που θα ανακουφίσει ευπαθείς ομάδες συμπολιτών που είναι θύματα της βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και πιστεύουμε ότι θα καλύψει μεγάλο μέρος των συμπολιτών μας που έχει ανάγκη.
Γενικότερα προβλέπεται η μείωση στο 50% περίπου σε ευπαθείς ομάδες όπως μονογονεϊκές τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, ΑΜΕΑ, μακροχρόνια άνεργοι, συνταξιούχοι, νέοι επαγγελματίες και άποροι που αφορούν το 10% περίπου των πελατών της ΔΕΥΑΛ δηλαδή σε 10.000 -12.000 υδρόμετρα και θα εφαρμοστεί από τις αρχές του 2015 για δύο χρόνια. Με την εφαρμογή του κοινωνικού τιμολογίου πιστεύουμε ότι θα γίνει αισθητή η κοινωνική πλευρά της επιχείρησης. Παράλληλα στον προϋπολογισμό της επιχείρησης προβλέπεται και το 5% των τακτικών εσόδων σαν επιχορήγηση προς το δήμο για να τα διαθέσει σε κοινωνικούς και πολιτιστικούς σκοπούς.
Μεγάλο είναι το επενδυτικό πρόγραμμα της ΔΕΥΑΛ τη χρονιά που έρχεται. Οι επενδύσεις που προβλέπονται θα φθάσουν φέτος το ποσό των 21.410.000 ευρώ. Από αυτά 7.000.000,00 ευρώ περίπου είναι τα συγχρηματοδοτούμενα και τα υπόλοιπα είναι αυτοχρηματοδοτούμενα έργα. Σημαντικότερα έργα είναι η αντικατάσταση του παλιού δικτύου στις περιοχές Άγιοι Σαράντα, Χαραυγή και Κουλούρι, έργα αποχέτευσης ομβρίων στη Γιάννουλη, επέκταση βιολογικού καθαρισμού Γιάννουλης και αγωγός μεταφοράς λυμάτων Φαλάνης, κατασκευή δικτύων αποχέτευσης και βιολογικών καθαρισμών στις κοινότητες του πρώην Δήμου Κοιλάδας, επέκταση του συστήματος τηλεμετρίας, η αξιοποίηση του βιοαερίου του ΧΥΤΑ, αποκαταστάσεις οδών, συνεχιζόμενα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, προμήθεια μηχανημάτων και λοιπών οχημάτων, νέες γεωτρήσεις και άλλα μικρότερα έργα. Παράλληλα η ΔΕΥΑΛ συνδράμει στην υλοποίηση των μεγάλων έργων (ολοκλήρωση δακτυλίου Λάρισας) με την μεταφορά των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. Σημαντικούς πόρους διαθέτει κατ’ έτος η επιχείρηση για τη συντήρηση των δικτύων της.
Εδώ θέλουμε να σημειώσουμε την διαφορετική πολιτική που θα ακολουθήσει η σημερινή δημοτική αρχή σε σχέση με την προηγούμενη και να επισημάνουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των πλεονασμάτων θα επενδύεται σε έργα προς όφελος της πόλης. Βασικό έργο που θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην πενταετία είναι η αντικατάσταση του παλιού δικτύου που κατά τη γνώμη μας είναι άμεσης προτεραιότητας και έπρεπε να είχε ολοκληρώσει η προηγούμενη δημοτική αρχή η οποία έκανε πολιτική διαχείρισης διαθεσίμων (βλ αγορά ομολόγων).
Η πολιτική αυτή έφερε ζημιές στην επιχείρηση που μπορεί να φθάσουν και τα 13.000.000,00 από τα ομόλογα που αγόρασε η ΔΕΥΑΛ το 2009. Σε μια εποχή που η χώρα ήταν στο χείλος της χρεωκοπίας η προηγούμενη Δημοτική Αρχή επένδυε σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου. Επειδή πρόκειται για τα χρήματα των συμπολιτών μας, θα καταθέσουμε πρόταση προς το Δ.Σ. να οριστεί Ορκωτός Ελεγκτής προκειμένου να διαπιστωθεί αν εκτός των πολιτικών ευθυνών υπάρχουν και άλλου είδους ευθύνες.
Στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπουμε επίσης και την εκπόνηση μελέτης για την τάφρο του Αγίου Γεωργίου που αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων των όμορων περιοχών. Εδώ βέβαια θα χρειαστεί και η συνεργασία με την περιφέρεια λόγω αρμοδιότητας, ώστε να ενταχθεί το έργο στο νέο ΕΣΠΑ και να αρχίσει επιτέλους η υλοποίησή του.
Σοβαρές παρεμβάσεις κάνουμε επίσης σε διάφορα οργανωτικά ζητήματα της επιχείρησης. Ήδη μπήκε σε εφαρμογή το ανοιχτό σύστημα προμηθειών μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΥΑΛ, το γραφείο κίνησης των οχημάτων και η καλύτερη οργάνωση της αποθήκης. Η έλλειψη προσωπικού μας αναγκάζει να πάμε με αργά βήματα. Επομένως οι όποιες αλλαγές θα πάρουν λίγο χρόνο. Αρχίζει άμεσα προγραμματισμός αναγκών σε μόνιμο προσωπικό ώστε να είμαστε σε θέση να πάρουμε μόνιμο προσωπικό όταν αρθούν οι περιορισμοί της τρόικας.
Θετική εξέλιξη υπάρχει με τα δάνεια, τα οποία σύμφωνα με την πρόβλεψη της τροπολογίας θα ρυθμιστούν με υπουργική απόφαση κατά ΔΕΥΑ. Αναμένουμε την απόφαση που θα αφορά την δική μας επιχείρηση.
Συνοπτικά Οικονομικά δεδομένα.
Έσοδα.
Συγκεκριμένα προβλέπονται έσοδα από την ύδρευση (αξία νερού) 10.275.000 αντί των 11.500.000 που ήταν τα έσοδα το 2014. Αυτή η μείωση οφείλεται στην εφαρμογή του κοινωνικού τιμολογίου. Συνολικά τα έσοδα που προβλέπονται από την άσκηση της δραστηριότητας της επιχείρησης είναι Τακτικά έσοδα: Πωλήσεις υπηρεσιών 15.539.000 ευρώ. Επιχορηγήσεις από διάφορα προγράμματα 50.000 ευρώ, Έσοδα παρεπόμενων ασχολιών 940.000 ευρώ, Έσοδα κεφαλαίων 851.000 ευρώ Επιχορηγήσεις από ΕΣΠΑ 7.049.500 ευρώ, Λοιπά έσοδα 3.416.000. Σύνολο εσόδων 27.844.500 ευρώ.
Έξοδα.
Οι δαπάνες αμοιβών, λειτουργίας, επισκευών και συντήρησης της επιχείρησης που προβλέφθηκαν είναι ίσες με το Μ.Ο. των τελευταίων τριών ετών συνολικά περίπου στα 18.572.000 ευρώ..
Συγκεκριμένα το κόστος των αναλωσίμων υλικών υπολογίζεται στα 1.614.500, οι δαπάνες μισθοδοσίας ανέρχονται στο ύψος των 7.435.000 ευρώ, οι δαπάνες αμοιβών τρίτων στα 921.500 ευρώ, οι παροχές τρίτων είναι στα 5.517.400 από τα οποία τα κυριότερα είναι οι δαπάνες ηλεκτρικού ρεύματος γύρω στα 2.951.000 ευρώ και οι δαπάνες συντήρησης και επισκευών ανέρχονται στα 2.566400 ευρώ. Στο ποσό αυτό προβλέπεται και ποσό 500.000 θα δοθεί στο δήμο για κοινωνικούς και πολιτιστικούς σκοπούς.
Οι φόροι και τέλη ανέρχονται στα 545.000. Τα διάφορα έξοδα ανέρχονται στα 712.100 και αφορούν έξοδα κίνησης οχημάτων και μηχανημάτων, έξοδα μετακινήσεων προσωπικού, έντυπα και γραφική ύλη, υλικά άμεσης ανάλωσης, Συνδρομές και εισφορές. Οι τόκοι των δανείων είναι 401.000 ευρώ (βέβαια εδώ περιμένουμε και τη ρύθμιση να δούμε πως ακριβώς θα διαμορφωθεί το ποσό).
Ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός του 2015 πιστεύουμε ότι θα επιτρέψει την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης με τελικό στόχο το όφελος των Λαρισαίων πολιτών».
larissanet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου